Wist je dat CliniClowns een eigen Efteling heeft?
Dat ik na mijn periode bij de Efteling opnieuw verrast zou worden door een sprookje, had ik die dag nooit verwacht.
Ik heb een afspraak met Miranda Kraaijenhagen, Manager Marketing & Communcatie bij CliniClowns. Na een indrukwekkende wandeling over een oud NS-terrein kom ik aan bij de voormalige wielendraaierij die tegenwoordig dienst doet als het hoofdkantoor van de bekendste, vrolijkste rode neus in Nederland.
Ook in Miranda’s gezicht bespeur ik iets vrolijks als ik haar de hand schud. Miranda stelt voor mij een rondleiding te geven. We komen langs de treinzits en allerlei moderne plekjes die ook voor Miranda en haar collega’s nog nieuw zijn. Ik ben onder de indruk van de manier waarop de hele merkbeleving terugkomt in het interieur.
‘En dan gaan we nu naar het college‘, zegt Miranda. ‘Oh, is er nog meer dan?’, denk ik. Eenmaal een aantal deuren door, ben ik stil van wat ik zie. Terwijl ik de Anton Pieck-achtige kleuren en een werkelijk prachtig gedetailleerd decor verwerk, vertelt Miranda met een knipoog dat zij dit ook wel eens ‘onze eigen Efteling’ noemt. Een belevenis toegankelijk voor heel speciale kinderen en hun gezin. We gaan een deur door en nog een deur, we lopen door een geheime… (nee, ik verklap het niet). Ping! Kippenvel! Wauw. En dit alles in een oude wielendraaierij, die al mooi was van binnen en buiten, maar in de kern dus een magisch geheim bewaart.
De deur van ‘het college’ gaat nog een keer open
Vereerd ben ik dat we het eerste HQ event van 2018 hier mogen houden. Eigenlijk gun ik iedereen een blik in dit prachtige gebouw. En helemaal wanneer je bedenkt wat voor een bijzondere stichting zich hierin huisvest. Een stichting die zich met de kracht van verbeelding inzet voor zieke en gehandicapte kinderen én sinds 2018 ook voor mensen met dementie.
Voor een select gezelschap gaat die ene deur naar het CliniClowns College op donderdag 15 maart nog één keer open. We spreken met elkaar over hoe je de juiste balans houdt tussen strategische en korte termijn vragen. We krijgen een CliniClowns-clinic over hoe je vanuit de clownstechniek meer leert zien. In de middag gaan we door met de Manager Meetups waarbij we samen, als beslissers in communicatie en marketing bij de mooiste merken van Nederland, de diepte in gaan rondom onze dagelijkse uitdagingen.
Aanmelden voor het bezoek aan CliniClowns?
Ben je (leidinggevend) manager van een gerenommeerde organisatie in jouw branche en wil je 15 maart aansluiten? Vraag hier een kennismakingsticket aan.
================
Over Corné en HQ exchange
Corné van Mechelen, is innovator, imagineer en founder van HQ exchange. Hij bezocht de afgelopen maanden meerdere hoofdkantoren van A-merken om te spreken met managers in communicatie en marketing. Uit die gesprekken ontstond het idee een netwerk voor deze vakgroep op te zetten bij een diversiteit van A-merken. Voor 2018 ontmoeten zij elkaar op verschillende manieren. Zo ook tijdens de HQ events bij CliniClowns, ABNAMRO, Holland Casino en Eneco. Kijk ook op: www.hqexchange.nl